نعمت زاده:اشتراک گذاري تجربه هاي صنعتي ومعدني با ايجاد بانک اطلاعاتي

به گزارش شنبه شب ايرنا به نقل از شاتا، محمدرضا نعمتزاده» در چهاردهمين همايش از مجموعه همايشهاي علمي-کاربردي اقتصاد مقاومتي با موضوعيت درونزايي، بروننگري و مشارکت آحاد جامعه افزود: اقتصاد مقاومتي اقتصادي است که بتواند در مقابل تکانههاي داخلي و خارجي مقاومت کند و شيرازه کارش از هم نپاشد.
وي با بيان اينکه سياستهاي اقتصاد مقاومتي در 24 بند توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شده است، گفت: اين سياست ها همچنين در قالب 5 رويکرد به وزراي اقتصادي جهت اجرا ابلاغ شده است.
به گفته نعمتزاده درونزايي، مشارکت آحاد مردم ، متکي به آخرين دستاوردهاي علمي و دانش بشريت، اقتصاد دانش بنيان و تعامل فرهنگي با دنيا از جمله 5 رويکرد ياد شده ميباشد.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه يادآور شد: در بخش درونگرايي، دو بخش توجه به امکانات و تواناييهاي داخلي و زايش آن و حرکت روبه جلوي آن مدنظر است.
اين مسئول با بيان اينکه نيروي انساني مجرب و متخصص مهمترين محور توجه به درونزايي زاينده است، افزود: موضوع بعدي توجه به منابع نظير نفت و گاز است که به صورت خدادادي به وفور در کشورمان وجود داشته و بايد به چگونگي ارزش افزوده، اشتغال زايي و صادرات آن فکر کنيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح کرد: بانکهاي اطلاعاتي ايجاد شده بايد بتوانند توانمنديها را به زبان روز بازگردانده همچنين تواناييهاي ناشناخته را کشف و آنهايي که بلااستفاده مانده را احيا کنند.
نعمت زاده با بيان اينکه بايد مرزهاي کشور را به سوي کشورهاي پيشرفته صنعتي باز بگذاريم، افزود: بايد تعامل (برد ـ برد) داشته باشيم و ببينيم آنها چه امکاناتي دارند که به ما بدهند و ما چه امکاناتي به آنان بدهيم.
وي با تأکيد بر تعامل دانشگاه و صنعت يادآور شد: توسعه صنعتي کشور بدون اين مهم محقق نمي شود و بايد از شرکتها و سرمايهگذاريهاي بزرگ حمايت کرد، چرا که بدون آنها واحدهاي کوچک صنعتي که توان رقابت با دنيا را ندارند دچار مشکل ميشوند.
نعمت زاده خطاب به جوانان تصريح کرد: در زمينههاي طراحي، آيتي و نرمافزاري به دولت کمک کنيد تا بتوانيم به خودکفايي کامل برسيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: برونگرايي به معناي بيان واقعيتهاي موجود و پتانسيلهاي موجود در کشور است که نيازمند کار و تلاش دائمي به همراه تعامل بينالمللي براي رسيدن به افقهاي چشمانداز 1404 است.
وي ياد آور شد: هماکنون حدود 40 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشته و در 9 ماهه امسال از اين حيث 9 درصد رشد داشتهايم که بنابه فرمان رهبر معظم انقلاب بايد حداقل تا پايان سال 10 ميليارد دلار ديگر بدان اضافه کنيم.

منبع:ايرنا

لیست عناوین     بروز رسانی : 1403/01/31

آیابانک مرکزی می‌تواند همزمان با حفظ ذخایر،دربازار ارز دخالت کند؟::   مجید شاکری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش افسارگسیخته نرح ارز ، اظهار داشت: افزایش نرخ ارز به گونه ای بود که حتی نرخ آن به بیش از ۲۰ هزار تومان هم رسید و در نقطه اصلاحی به قیمت های پایین تر برگشت.

چند توصیه‌ برای خرید طلا و سکه::   به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، مسعود یزدانی آگاهی و اطلاع مردم از قوانین و مقررات صنفی را برای جلوگیری از ضرر احتمالی در معاملات طلا و جواهر بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: حجم گسترده شاکیان و پرونده‌های اختلافی در این صنف از نبود آگاهی و طمع خریداران نشأت گرفته است.

نعمت زاده:اشتراک گذاري تجربه هاي صنعتي ومعدني با ايجاد بانک اطلاعاتي::   وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با ايجاد بانک اطلاعاتي مي‌توان تجربه هاي صنعتي و معدني را از يک صنعت به صنعت ديگر و از استاد به دانشجو و در اختيار عموم قرار داد و با روش‌هاي ديالوگ و مجازي دانايي‌هاي خود را به اشتراک بگذاريم.

هنوز يارانه اي نصيب توليد و اشتغال نشده است::   به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما ، محمدرضا نعمت زاده در حاشيه نشست اقتصاد مقاومتي در مصاحبه با خبرنگاران گفت : نجات اقتصاد کشور در رعايت سياست هاي منسجم اقتصاد مقاومتي است. وي گفت : برخي از سياست ها را که مربوط به حوزه ماست ، پيگيري و دنبال مي کنيم

فروشنده خودرو حق دريافت بيش از ۵۰ درصد پيش پرداخت را ندارد::   نوابي گفت: هيچ فروشنده خودرو اعم از داخلي يا خارجي حق ندارد بدون مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت خودرو پيش فروش کند و حداکثر ۵۰ درصد ارزش خودرو را مي توانند به عنوان پيش پرداخت اخذ کنند.

سازمان امور مالياتي اعلام کرد::   واحدهاي توليدي، بازرگاني و خدماتي ملزم به ارائه صورت‌هاي مالي حسابرسي‌شده توسط سازمان حسابرسي يا مؤسسات حسابرسي عضو جامعه حسابداران رسمي همراه با اظهارنامه مالياتي شدند.

سه هزار و ۳۱۹ واحد صنعتي به خط توليد بازگشتند::   مشاور رسانه اي وزير صنعت، معدت و تجارت گفت: سه هزار و ۳۱۹ واحد صنعتي که بدليل مشکلات مالي از صحنه توليد خارج شده بودند با حمايت هاي اين دولت به خط توليد بازگشتند.

مطالبه اقتصادمقاومتي قطع وابستگي به درآمدهاي نفتي است::   سرويس اقتصادي عضوکميسيون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، با تاکيد برضرورت قطع وابستگي به درآمدهاي نفتي،گفت:کاهش وابستگي بودجه به درآمدهاي حاصل از نفت و گاز و همچنين افزايش سهم ماليات از درآمدهاي دولت ضروري است.

تلفن های تماس
03132120302
03132120303
03132120304
منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستیم
انجمن طلا و جواهر اصفهان
 
تلفن  پشتیبانی
03132120302
آدرس ایمیل :
anjomantalla@gmail.com
آدرس دفتر انجمن طلا و جواهر:
خیابان حکیم - مجتمع تجاری حکیم - ورودی دوم - طبقه دوم -واحد 352
w w w . I s f G o l d . c o m