سازمان امور مالياتي اعلام کرد

به گزارش خبرگزاري مهر، سازمان امور مالياتي در متني که در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران، منتشر شده، اعلام کرد: در اجراي ماده ۲۷۲ قانون مالياتهاي مستقيم اصلاحي مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ مجلس شوراي اسلامي، کليه واحدهاي توليدي، بازرگاني و خدماتي زير ملزم به ارائه صورتهاي مالي حسابرسي شده توسط سازمان حسابرسي يا مؤسسات حسابرسي عضو جامعه حسابداران رسمي ايران همراه با اظهارنامه مالياتي و يا حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از مهلت انقضاي ارائه اظهارنامه ميباشند و در صورت عدم انجام تکاليف مقرر در ماده فوق، مشمول جريمهاي معادل بيست درصد (۲۰%) ماليات متعلق خواهند بود.
الف ـ شرکتهاي موضوع بندهاي (الف) و (د) ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصي و حرفهاي حسابداران ذيصلاح به عنوان حسابدار رسمي
۱ـ شرکتهاي پذيرفته شده يا متقاضي پذيرش در بورس اوراق بهادار.
۲ـ شرکتها و مؤسسات موضوع بندهاي الف و ب ماده ۷ اساسنامه قانوني سازمان حسابرسي.
با توجه به تاريخ اجراي اصلاحيه قانون مالياتهاي مستقيم، مقررات ماده ۲۷۲ قانون مالياتهاي مستقيم در مورد مشمولان اين بند که شروع سال مالي آنها از تاريخ ۱۳۹۴/۱/۱ است، لازمالاجرا ميباشد.
ب ـ اشخاص حقيقي يا حقوقي براساس نوع فعاليت
۱ـ شعب و دفاتر نمايندگي شرکتهاي خارجي که در اجراي قانون اجازه ثبت شعبه يا نمايندگي شرکتهاي خارجي مصوب ۱۳۷۶، در ايران ثبت شدهاند.
۲ـ شرکتهاي سهامي عام و شرکتهاي تابعه و وابسته به آنها.
۳ـ مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي و شرکتها، سازمانها و مؤسسات تابعه و وابسته به آنها.
ج ـ اشخاص حقيقي يا حقوقي براساس حجم فعاليت
ساير اشـخاص حقـوقي و حقيـقي (شامل شرکـتهاي سهـامي خـاص و سايـر شرکتها و همچنين مؤسسات انتفاعي غيرتجاري، شرکتها و مؤسسات تعاوني و اتحاديههاي آنها و اشخاص حقيقي که طبق مقررات قانوني مربوط، مکلف به نگهداري دفاتر قانوني ميباشند) که براساس آخرين اظهارنامه تسليمي خود، جمع کل ناخالص درآمد (فروش و يا خدمات ـ اعم از عملياتي و غيرعملياتي) آنها بيش از ۵۰ ميليارد ريال (در مورد شـرکتهاي پيمانکاري، دريافتـي آنها بابت پيمانهاي منعقدشده بيش از ۵۰ ميليارد ريال) يا جمع داراييهاي آنها (جمع ستون بدهکار ترازنامه) بيش از ۸۰ ميليارد ريال باشد.
مفاد اين اطلاعيه درخصوص اشخاص موضوع بندهاي (ب) و (ج) که شروع سال مالي آنها از تاريخ ۱۳۹۶/۱/۱ و به بعد ميباشد، لازمالرعايه است.
مراتب فوق در راستاي مقررات ماده ۲۷۲ قانون مالياتهاي مستقيم مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ اعلام ميگردد و تکاليف اشخاص مذکور در اجراي قانون و مقررات مربوط و همچنين اطلاعيههاي وزارت امور اقتصادي و دارايي کماکان به قوت خود باقي خواهدبود

منبع:مهر

لیست عناوین     بروز رسانی : 1403/02/07

آیابانک مرکزی می‌تواند همزمان با حفظ ذخایر،دربازار ارز دخالت کند؟::   مجید شاکری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش افسارگسیخته نرح ارز ، اظهار داشت: افزایش نرخ ارز به گونه ای بود که حتی نرخ آن به بیش از ۲۰ هزار تومان هم رسید و در نقطه اصلاحی به قیمت های پایین تر برگشت.

چند توصیه‌ برای خرید طلا و سکه::   به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، مسعود یزدانی آگاهی و اطلاع مردم از قوانین و مقررات صنفی را برای جلوگیری از ضرر احتمالی در معاملات طلا و جواهر بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: حجم گسترده شاکیان و پرونده‌های اختلافی در این صنف از نبود آگاهی و طمع خریداران نشأت گرفته است.

نعمت زاده:اشتراک گذاري تجربه هاي صنعتي ومعدني با ايجاد بانک اطلاعاتي::   وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با ايجاد بانک اطلاعاتي مي‌توان تجربه هاي صنعتي و معدني را از يک صنعت به صنعت ديگر و از استاد به دانشجو و در اختيار عموم قرار داد و با روش‌هاي ديالوگ و مجازي دانايي‌هاي خود را به اشتراک بگذاريم.

هنوز يارانه اي نصيب توليد و اشتغال نشده است::   به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما ، محمدرضا نعمت زاده در حاشيه نشست اقتصاد مقاومتي در مصاحبه با خبرنگاران گفت : نجات اقتصاد کشور در رعايت سياست هاي منسجم اقتصاد مقاومتي است. وي گفت : برخي از سياست ها را که مربوط به حوزه ماست ، پيگيري و دنبال مي کنيم

فروشنده خودرو حق دريافت بيش از ۵۰ درصد پيش پرداخت را ندارد::   نوابي گفت: هيچ فروشنده خودرو اعم از داخلي يا خارجي حق ندارد بدون مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت خودرو پيش فروش کند و حداکثر ۵۰ درصد ارزش خودرو را مي توانند به عنوان پيش پرداخت اخذ کنند.

سازمان امور مالياتي اعلام کرد::   واحدهاي توليدي، بازرگاني و خدماتي ملزم به ارائه صورت‌هاي مالي حسابرسي‌شده توسط سازمان حسابرسي يا مؤسسات حسابرسي عضو جامعه حسابداران رسمي همراه با اظهارنامه مالياتي شدند.

سه هزار و ۳۱۹ واحد صنعتي به خط توليد بازگشتند::   مشاور رسانه اي وزير صنعت، معدت و تجارت گفت: سه هزار و ۳۱۹ واحد صنعتي که بدليل مشکلات مالي از صحنه توليد خارج شده بودند با حمايت هاي اين دولت به خط توليد بازگشتند.

مطالبه اقتصادمقاومتي قطع وابستگي به درآمدهاي نفتي است::   سرويس اقتصادي عضوکميسيون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، با تاکيد برضرورت قطع وابستگي به درآمدهاي نفتي،گفت:کاهش وابستگي بودجه به درآمدهاي حاصل از نفت و گاز و همچنين افزايش سهم ماليات از درآمدهاي دولت ضروري است.

تلفن های تماس
03132120302
03132120303
03132120304
منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستیم
انجمن طلا و جواهر اصفهان
 
تلفن  پشتیبانی
03132120302
آدرس ایمیل :
anjomantalla@gmail.com
آدرس دفتر انجمن طلا و جواهر:
خیابان حکیم - مجتمع تجاری حکیم - ورودی دوم - طبقه دوم -واحد 352
w w w . I s f G o l d . c o m